1.فرمان
نحوه صحیح گرفتن فرمان: در دست داشتن ناحیه صاف فرمان در حین دوچرخه سواری سبب خواهد شد تا قامت شما بالاتر آمده و بدن آسوده تر قرار بگیرد. این وضعیت برای رکاب زدن با سرعت متعادل مناسب است مخصوصا هنگامی که در مسیر های طولانی که مسطح یا دارای شیب ملایم است، قرار گرفته باشید. برای عبور از تپه های کوتاه، بدن را قدری به جلو خم کنید و به جای ناحیه صاف، فرمان را از ناحیه ای که نزدیک ترمز است، بگیرید. اگر در حال بالا رفتن از شیب های تند هستید و یا قصد دارید با حداکثر سرعت رکاب بزنید، بدن باید کاملا به جلو خمیده شود و ناحیه خمیده فرمان را در دست بگیرید.
2.دنده
شاخص دنده جلو( طبق) و نحوه به کار گیری:
دنده 1 برای سربالایی - قبل از رسیدن به سربالایی باید دنده را انتخاب کنید تا دنده در سربالایی گیر نکند و دور پای دوچرخه سوار کم نشود. دنده عقب (خودرو) در چنین شرایطی بین بازده 1 تا 3 می تواند تغییر کند.
دنده 2 برای سطح صاف یا مسیرهای کفی - از خودروی 3 تا 6 برای سبک یا سنگین تر شدن رکاب زدن و تغییر سرعت استفاده کنید.
دنده 3 در سرپایینی - در سرپایینی ها و شیب های تند طبق را به 3 تغییر داده و خودرو بین 6 تا 9 می تواند تنظیم شود.